2010. július 19., hétfő

Welcome



A korábbi blogom tartalmát áthozom ide. :)

Bele fog telni egy kis időbe, de igyekszem vele. :) Nem fogok mindent beírni, főként a tornát, a mozgásokat, változásokat, és olyan részleteket, ami talán segíthet másoknak. Amikor ezt elkezdtem írni, teljesen magamnak készült, de úgy néz ki, kinőtte magát. :) Nincs tele titkos dolgokkal, meg semmi extra, de nem gondoltam egy percig sem úgy, hogy a netezők arra lennének kíváncsiak, hogy mit reggeliztem. :)

Jönni fog majd egy összefoglaló, miután végig olvastam újra a blogomat. Itt fog majd szerintem előjönni, hogy mennyit változtam - belül is, és az, hogy a laikus hozzáállás igazán mikor válik komollyá. És próbálok képekből is összeállítást feltenni.

.

Kezdet, avagy a 0. nap
(2010. július 19.)

Azért születik ez a blog, mert az utóbbi hónapokban piszkosul eltunyultam, és kb. ugyanott tartok, mint egy éve, pedig nyáron már ledobtam magamról jó pár kilót. Mint a legtöbb fogyókúrázónál, nálam is kialakult az a bizonyos jojo-effektus. 10-et le, 20-at fel. Ezért is nem vágok bele drasztikus, "7 nap alatt tökéletes test" diétába. Egyrészt mert hosszútávon nem tartható, másrészt szerintem többet árt, mint használ.

És hogyan is jutottam a blogolásig...

Egyre gyakrabban hallok arról, hogy blog-diétával érik el az álomlakot, természetesen hosszabb idő alatt, mivel itt nem is fogyókúráról van szó, hanem életmódváltásról. Tudom, hogy sokkal könnyebb vagdalózni bizonyos szavakkal: ilyenek, hogy holnaptól lefogyok, holnaptól életmódot váltok. Észre vesz valaki egy oda nem illő szót? (holnaptól!!) ilyen nincs, mert abból holnap után lesz, és fel sem tűnik, eltelik egy-két hónap, majd rájövünk, hogy már 2011-et írunk.

Pár szót a blog-diétáról...
Több magazinban és weblapon olvasok arról, hogy más csajok írásait,akik lefényképezik az általuk elfogyasztott ételeket - nem is a fotózás a lényeg, utólag már rájöttem, hanem hogy legyen nyoma a folyamatnak - lemérik a testsúlyt, kiszámolják a BMI-t, lemérik a körfogatokat. Ezáltal könnyebben be lehet szabályozni magunkat. Kipróbáljuk.

Igyekszem komolyan venni, mert nem szívesen tennék közre én sem nap, mint nap olyan bejegyzést, ami kb. így néz ki életmódváltás címszó alatt: ma egész nap tv-ztem, közbe megettem egy nagy pizzát, és mivel nem sütött a nap, nem tornáztam.
(Semmi bajom tv-vel, a pizzával, és az időjárással - csak próbáltam érzékelteni, hogy miről van szó.)

Úgyhogy, emiatt is gondolom, hogy sikeres lehet. A másik, pedig hogy elhatároztam, és amit kitalálok, azt véghez is viszem.
Nos... ahogy a "sportolás" (jártam tornázni) abbamaradt, majd otthon tornáztam, általában Réka tornáira, oda jutottam, hogy a gyakorlatok megerőltetőek voltak - pedig előtte heti 3-xor egy órát jártam, meg néha kondiba is - egyre inkább eltűnt az életemből a tornázás. Amikor elkezdtem (2008), akkor is nagyon nehezen jöttem bele, de felvettem a tempót az órákon, egyre többet csináltam, végén végig nyomtam szépen az egészet. Utána jött a 3 város közötti ingázás, amikor nem volt időm már tornára lemenni, otthon is lusta voltam nekiállni. A lényeg: mindig volt mire fogni, hogy miért nem. Így fokozatosan csak híztam, deformálódtam. Eljutottam oda, hogy semmi nem volt jó rám, nem vehettem meg azt, amit szerettem volna, mert nem jött rám, vagy nem úgy állt.

Ezért kezdtem el blogolni, mert úgy érzem, hogy könnyebben végig fogom csinálni az egészet.

Amit az első perctől tudtam: Nem egyszerű áttérni egy teljesen más életmódra, választani bizonyos ételek között, és rávenni magad, hogy tornázz, amikor leginkább máshoz lenne kedved.
DE NEM LEHETETLEN!!!


Másik oldala az egésznek: ha minden ételt magamnak készítek el, tök jó buli. :) Azt rakom bele, amiket szeretnék, amit tudok helyettesítem (ezzel a módszerrel rengeteg kalóriát meg lehet spórolni), és változatosan állítom össze az étrendet.

Kalóriaszámlálás

Figyelek a napi kalória-bevitelre is, 1300-1400 kcal/nap, így próbálom majd összeállítani az étkezéseket. Ugyanis minimális kalóriabevitellel nem lehet tartós eredményt elérni - ezt már tapasztaltam - és nem fogom bírni az edzéseket, elfáradok az első 10 percben, és feladom az egészet. Ha nem eszek, nem fog beindulni a zsírégetés, ami nekem most nagyon fontos.


Ehhez jön majd a torna, mert úgy vagyok vele, hogy a mozgás is ugyanolyan fontos, mint az étkezés. Próbálom naponta beiktatni, az elején heti 1 pihenőnap biztos szükséges lesz.

Néhány kezdeti információ:

166 cm vagyok, 90 kg. A BMI-m 32,66 (elhízott). Ideális testsúly: 59,4 kg
Nekem már a 70 is jó lenne, de mindenképp 80 alá akarok menni - és fogok is. :)) Addigra úgyis kialakul, először ezt próbálom megvalósítani.

Egy kezdeti siker, de nagy lépés:
Újra járok tornázni, és figyelek a kajcsikra is. Heti 3xor járok órákra (60 perc zsírégetés, alakformálás). Ezzel egy hónap alatt lement rólam 4 kg. Már ekkor is, és előtte úgy kb. 2-2,5 héttel figyeltem arra, hogy mennyit eszem és miből. Próbáltam a kenyeret száműzni, - becsúszott 1-1 szelet pizza, de akkor sem egy egész, vagy fél - amit nem bánok, mert a drasztikus lemondásnak a jojo effektus a vége. Egyébként a kenyérrel, péksütikkel nincs is gond, nem szeretem, és a barnának sem vagyok annyira hív. Akkor már inkább az abonett.

Kár, hogy nem a legelső naptól írtam, de most találtam rá erre a módszerre.

0. nap étrendje

Reggeli:
kakaó (kb. 3 dl), Cerbona rostos kukoricapehely (2 ek.)

Tízórai:
0,5 liter zöld tea (cukor és méz nélkül), 2 kiwi

Ebéd: párolt burgonya

Uzsonna: 2 db Activia édesfehér joghurt

Vacsi: abonett és joghurt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése